piątek, 9 listopada 2012

"LALKI DLA ELIZY"
 
Wspaniała akcja, w której może wziąć udział każdy
kto ma fajny pomysł i choć raz w życiu używał igły i nitki. 
W naszej szkole takich osób nie brakuje. 
Wraz z 4 klasą postanowiliśmy dołączyć się do akcji 
i uszyć "Lalki dla Elizy".
Skąd ten pomysł? Poczytajcie...

Artykuł ze strony:
http://blog.cecylkaknedelek.pl/blog/item/78-uwaga-lalki-dla-elizy.html

"Dzisiaj chcę Wam opowiedzieć o Elizie, która mieszka w Gnieźnie.
Jest to bardzo dzielna i uśmiechnięta dziewczynka. Ma jednak problem większy od największego hipopotama. Przykleiła się do niej bardzo psotna choroba. Żeby ją pokonać, Eliza musi zażywać bardzo drogie lekarstwo. Roczna kuracja kosztuje tyle, ile sześćset rowerów,
z których każdy jest wart tysiąc złotych.

O tej wyjątkowej dziewczynce dowiedziałam się podczas Targów Książki w Poznaniu od pani Katarzyny Rozali (mamy koleżanki Elizy) i to ona opowiedziała mi o pomyśle pani Ewy Henry, by Cecylka Knedelek, czyli ja, uszyła dla Elizy szmaciankę, która potem trafi na aukcję charytatywną. Po zakończeniu aukcji szmacianka zamieszka w nowym domu, a do skarbonki Elizy trafi 10 zł (a może nawet ciut więcej).

Kiedy tylko powróciłam do Starego Knedelkowa, natychmiast pobiegłam do Joasi Naparstek, mojej najlepszej przyjaciółki, którą w miasteczku nazywamy mistrzynią naparstka i igły.
– Dla Elizy wszystko – zawołała tylko Joasia, zmarszczyła nosek i zanurkowała w kolorowych gałgankach.
Po kilku godzinach nasza szmacianka dla Elizy była gotowa. Wkrótce trafi na aukcję charytatywną na Allegro: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=24617750
Jeśli uszylibyśmy 60 tysięcy lalek i każdą z nich sprzedali za 10 zł, to wystarczyłoby Elizie na lekarstwa na cały rok.

Pomóżcie nam to zrobić. Proszę.
Lalki można szyć w domu i wysyłać na adres:
Katarzyna Rozala
Os. Zygmunta Starego 13/78
60-684 Poznań.

Wszystkie przekażemy na aukcję charytatywną dla Elizy.
Szmacianki można też szyć wspólnie z innymi dziećmi
i dorosłymi w szkołach, bibliotekach i pracowniach."

Jeśli ktoś z Was chciałby również uszyć lalkę to zapraszam do mnie, udzielę niezbędnych informacji,

mARTa Z.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz